استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

فیلم وژمه برنده جایزه ساندنس



 

 
فیلم "وژمه" دومین ساخته برمک اکرم نویسنده و کارگردان افغان، برنده جایزه بهترین فیلمنامه دراماتیک در بخش سینمای جهانی در جشنواره "ساندنس" شد.

فیلم اول آقای برمک به نام "بچه کابل" پیش از این در جشنواره ونیز به نمایش درآمده بود.

فیلم "وژمه" داستان عشق دختری بنام وژمه و پسری بنام مصطفی و فشارهای اجتماعی است که این دو با آن روبرو می شوند.

برمک اکرم که متولد افغانستان است در فرانسه، هنر خوانده است. او در زمان طالبان به افغانستان رفت و تلاش کرد در آنجا فیلمی بسازد اما موفق نشد.

در بیست و نهمین دوره جشنواره ساندنس که به مدت ۱۰ روز از هفدهم تا ۲۷ ژانویه ادامه داشت، ۱۱۹ فیلم داستانی، کوتاه و مستند از بیش از ۳۲ کشور مختلف به نمایش گذاشته شد.

۲۷ فیلم از این مجموعه در بخش رقابت های جشنواره شرکت کردند.

فیلم های امسال از میان بیش از ۴ هزار فیلم ارسال شده به جشنواره انتخاب شده بود که از این میان ۵۱ فیلم از آثار کارگردان‌هایی است که با فیلم اولشان شرکت کرده اند.

در جشنواره امسال فیلم فروتویل، به نوشته و کارگردانی رایان کوگلر، دو جایزه هیئت داوران و جایزه اول تماشاگران را در رشته بهترین فیلم داستانی آمریکایی، از آن خود کرد.

جشنواره ساندنس به همت رابرت ردفورد بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی در سال ۱۹۷۸ کار خود را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به منظور حمایت از فیلم های هنری و مستقل آغاز کرد.

این فستیوال هم اکنون به یکی از بزرگترین مراکز اجتماع فیلمسازان فیلم های کم هزینه خارج از حلقه فیلمسازی هالیوود تبدیل شده است.

 





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر