استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۲ شهریور ۲۹, جمعه

شبانه مهریار: الگوی هنری من مادرم خانم پرستو مهریار است و پيروی از يک خانم هنرمند افغان مرا به موفقیت میکشاند.



رحیم وپرستو مهریار  دوهنرمند شهره و شناخته شده افغانستان میباشند که همه ی افغان ها به هنر و استعداد این دوهنرمند نخبه  آشنا هستند. وبلاگ گذرگاه هنر اکنون با دختر این دو هنرمند مشهور شبانه مهریار که به تازه گی ها به هنرموسیقی رو آورده است و راه پدر و مادر خود را ادامه میدهد. وآهنگ هایش در بین نسل جوان گل کرده گفت گوی انجام داده ست و از او در مورد زندگی شخصی و هنریش پرسش های نموده است که در پایان شما میتوانید بخوانید و بیشتر درمورد شبانه مهریار آگاهی حاصل نمایید سپاس گزار .

س: شبانه مهريار كيست مختصر در مورد زندگي تان بگوئيد ؟
 ج: قسمیکه از نام من پيداست دختر مرحوم و مغفور سلطان غزل رحيم مهريار و مشعل ترنم خانم پرستو هستم ما نسبت به شرايط
ناگواری که در افغانستان وجود داشت ازکودکی مهاجر و آواره شدیم به آلمان رفتیم و تا فعلاً در کشور آلمان در کنار خانواده ام زندگی ميکنم و تحصيلات خود را دررشته اداری   (master of business administration)در همانجا (آلمان) به پايان رسانيده ام .
س: چه باعث شد كه آواز خوان شويدو از چه سالي به صورت حرفه یی به اين كار پرداختيد؟
ج :خوب کارم را به صورت حرفه یی در سال 2002 با آهنگی دوگانه به نام دختر تاجیک با خالد جان کيهان شروع نمودم و فکرميکنم عشق و علاقه که به موسيقی داشتم و احترام به شخصيت هنری و اجتماعی از جمله والدينم باعث شد که من هم علاقه خود را به مسلک تبديل نمائيم و بتوانم راه والدينم را ادامه دهم.

س:اولين آهنگ تان كدام است و اولين آهنگ خو را در همكاري با كي ساختيد؟
ج:قسمیکه ياد آور شدم اولين آهنگم را درهماهنگی و با همکاری خالد کيهان اجراء نمودم و ساختم به نام دختر تاجیک.
س :تاکنون چند البوم تصويري داريد وچند آهنگ شنيداري و در مجموع چند آهنگ داريد؟
ج :در مجموع 7 آهنگ اجراء نموده ام که 3 آهنگ آن تصوير شده و بقيه فعلاً صوتی ميباشد و کار های جديدی روی دست دارم که انشاءالله تا آخر اين سال در دسترس علاقمندانم قرار ميگيرد.
س :يك پرسش خصوصي مجرد هستيد متاهل ويا نامزد؟
ج : تا فعلاً مجرد وفعلا همسفر زندگيم موسيقی است.
س:استقبال علاقه مندان از خودت چطوراست؟
ج:البته مدت کوتاهی میشود  که من آواز میخوانم وسرگرم کار های هنری هستم از علاقمندان خود راضی هستم. کلاً تشويق شان مرا وادار ميکند تا بيشتر کار کنم وبرای شان بخوانم و کاری مورد پسند شان از خود بجا بگذارم
س:در مورد دشواري هاي فرا رآه هنرمندان بانو در افغانستان نظر شما چيست؟
ج:متاسفانه بانوان در جامعه ما هر کاری را که پيش بيگيرند با ممانعت های زيادی روبرو ميشوند. نسبت تجربه که خودم دارم زن
اگر بخواهد در افغانستان آوازخوان شودار لحاظ مسايل که مربوط موسيقی است هيچ کدام مشکلی ندارد . ولی از لحاظ تعصب تبعاٌافغانستان يک کشور اسلامی است و فرهنگ بخصوص خود را دارد بايد منحيث يک خانم هر حرکت کاری و هنری تا حد
امکان دا خل چوکات فرهنگی و اسلامی باشد.
س:هنرمند مورد علاقه تان كيست و چه کسی را الگوي رفتاريتان  درموسیقی قرار ميدهيد؟
ج:هنرمند مورد علاقه من مادرم خانم پرستو مشعل ترنم ميباشد و الگو من هم جناب شان ميباشند چون که آواز خوان افغان هستم و پيروی از يک خانم افغان مرا ميتواند به راه موفقيت بکشاند.
س:درمورد خانوادیتان بگويد خانواده شما را مخصوصاً پدر و مادرتان را همه میشناسند چقدر با شما همکاری میکنند.؟
ج:با وجود خانواده ام مفتخر هستم فقط با پدر جانم بعضی از راگ ها را تمرین نمودم اما متاسفانه در اين راه از طرف خانواده ام هيچکدام تشويق يا همکاری همرايم نشده است .
س:در مورد آهنگ هاي تان شعر و كمپوز آهنگ ها چگونه انتخاب ميكند و شعرهای آهنگ هایتان را بيشتر از كدام شعرا انتخاب
ميكنيد؟
ج:انتخاب شعر آهنگ و موسيقی هميشه از خودم ميباشد و از شعرای مختلف است در مجموع من آدمی هستم که به کار خوب ارج ميگذارم.

س:استفاده شما از انترنت چطور است در رابط با اين كه علاقه مندان تان با شما نزديك میسازدو صفحه فيس بوك تان  تاحالاچند هزار هوادار يا فن دارد؟
ج:خوشبختانه حدود 30 هزار فن دارد صفحه فيس بوک که مربوط من ميشود. البته از تک تک شان سپاسگذارم و استفاده از انترنت جزءکارهای روزمره هر انسان شده خوب من هم از اينکه بتوانم پيشنهادات دوستان و علافمندانم را پاسخگو باشم گه گاهی سراغ انترنت را ميگيرم و استفاده مینمایم.
س:در اين روز ها كدام كار جديدي براي علاقه مندان تان روي دست داريد؟
ج:چند آهنگ تازه دارم که ساخته های دوست عزيزم اجمل پارسا هنرمند جوان کشور ما ميباشد که به زودی تقديم دوستداران آوازم مینمایم.
س:درمورد اين بگويد تا حال در چند جشنواره اشتراك كرديد و چند جايزه گرفتيد؟
ج:سال گذشته برای بار اول در جشنواره تلويزيون آريانا در بهترين آواز خوان تازه کار اناث کانديدا بودم اما کدام جايزه دريافت
نکردم.
س:در پايان سپاس از اينكه با من گفت وگو كرديد پيام شما براي خواننده هاي اين گفت و گو وعلاقه مندان تان چيست ؟
ج: پیام من به هموطن عزيزم که اين مصاحبه را ميخوانيد  اینست که لطف نموده و هنرمندان تان را تشويق نمائيد چرا که فقط تشویق شما يک انسان راهنرمند ميسازد. جهان سپاس از شما آقای بابک سياووش که با من گفت گو کردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر