استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

نغمه




بانو نغمه یکی از هنرمندان شناخته شده و سابقه دار موسقی افغانستان است بانو نغمه در دوران سابق با تحمل مشکلات فراوان به موسیقی روی آورد نغمه که نام خانوادگی او شاپیری است به تاریخ 10 ماه جدی سال 1342 هجری خورشیدی در شهر کندهار افغانستان زاده شده است نغمه از آوازخوان های بانوی افغانی است که از شهرتی خاصی بر خوردار است وتاکنون "300 "کم یا بیش آهنگ دارد او از دروران کودکی به موسقی علاقه داشته است درابتدا ازطرف خانواده برای نغمه ممانعت های وجود داشته است و درآن زمان در شهرکند هار می زیست که بعد به کابل آمد وکار رسمی موسیقی خود را از رادیو کابل وقت آغاز کرد نغمه در همان دوره در سینما افغانستان هم همکاربوده است نغمه با منگل هنرمند افغانستان در همان دوران آشنا شد و با منگل ازدواج کرد نغمه در جریان جنگ های افغانستان به پاکستان مهاجر شد چند مدتی در پاکستان بود بعد به کشورهای اروپایی وفعلا در آمریکا زندگی می کند نغمه چهار طفل دارد دو پسر ودو دختر علاوه برافغانستان در کشورها اروپای وآمریکایی کنسرت های متعددی انجام داد است در باره ساخت آهنگ های خود میگوید که من کم آهنگ میسازم اما با کیفیت بانو نغمه شعر هم می سراید ویک دیوان شعری هم دارد بانو نغمه در بین تمام مردم افغانستان علاقه مندان خاصی خود را دارد

۲ نظر:

  1. سلام بابک جان
    ما دیگه برای آخرین بار مزاحم میشیم. اگر حقیر را راهنمایی کردید که سپاسگذاریم اگر نکردید باز هم از اطلاع رسانی شما ممنون
    می تونید شخص یا فروشگاهی در تهران به من معرفی کنیدکه بتونم کاست خواننده های معرفی شده از طرف شما را تهیه کنم
    ارادتمند شنبه
    http://shahriar.blogspot.com

    پاسخحذف
  2. سپاس گذار هستم از شما شنبه عزیز نسبت علاقه ی شما به موسیقی افغانستان ووبگاه من از طریق ایمیل بامن به تماش شوید ایمیل من
    babak.siawash@yahoo.com

    پاسخحذف