استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

شبنم ثریا: سال 2009 برای من سال پرباری بود




شبنم ثریا آوازخوان مطرح تاجیکستان است در بین مردمان افغانستان تاجیکستان وایران از جایگاه ویژه ی برخور دار است وعلاقه مندان فراوانی دارد در زیر در موردکنسرت جدید شبنم ثریا در کاخ باربد میخوانید که به تاریخ 30 دسامبر برگزار شده بود.
30 دسامبر در کاخ “باربد” برنامه کنسرت شبنم ثریا، آوازخوان پرآوازه، برگزار شد. قیمت بلیتهای این برنامه 100، 130، 150 سامانی (واحد پولی تاجیکستان) بودند، امّا صرف نظر از این تالار باربد پُر از تماشاچی بود، قسم دیگری از علاقه‌مندان این برنامه پشت درهای بسته کاخ “باربد” ماندند.
متصدّیان برگزاری این برنامه می‌گویند چند روز قبل از برگزاری بلیتهای این برنامه را کاملاً فروخته بودند. در روز برگزاری برنامه بلیتها را با قیمت دو و یا سه‌برابر گرانتر از دست دوّم خریدن ممکن بود.
در برنامه کنسرت شبنم خواهر منیژه دولت گلدسته‌ای را به شبنم تقدیم نمود و او را تهنیت گفت و در جواب شبنم به اهل تالار گفت: “بگذار، مردم بدانند، که شبنم و منیژه با هم دشمنی ندارند و این گلدسته، که به نام منیژه رسیده است، دلیل این گفته هاست. اگر چه بعضاً مردم در سکوت منیژه مرا مقصّر می‌شمارند، این خطا است.”
بعد پایان برنامه صحبتی داشتم با خانم شبنم که می‌گفت از این برنامه خیلی راضی بوده است.
در مورد برنامه هایی، که شبنم سال 2009 در اروپا و آمریکا اجرا کرده است، برایمان رؤیا نادی، فراورگر شبنم گفت: “در برابر مدیر برنامه‌هایش، من برای شبنم هم خواهرش هستم، هم مادر بیرون از کشورش.”
به سؤال من که "چه گونه شما با شبنم ثریا کار را شروع کردید؟" وی گفت: “من از طریق تلویزیون افغانستان برنامه کنسرت لیلا فروهر را تماشا کردم و یک دخترک تاجیک را دیدم، که خیلی مقبول آوازخوانی می‌کرد.
در همین لحظه یک احساس در من پیدا شد که من باید این دخترک را به جهان غرب معرّفی کنم و به شوهرم فواد نادی زنگ زدم و از این حادثه تعریف کردم."
به گفته خانم نادی، در ماه مارس سال 2008 شوهر وی به تاجیکستان آمد و با شبنم ملاقات کرد. از ماه مه برنامه‌های شبنم در اروپا، آمریکا و کانادا شروع شد.
خانم نادی افزود: "موفّقیّت کار دوساله ما بود، که شبنم جان در نوامبر امسال به حیث بهترین آوازخوان زن تاجیکستان در نیو-یورک در "Music apple words" شناخته شد.
چه در اروپا و چه در آمریکا و کشورهای دیگر، که حتّی هنوز برنامه‌های شبنم را آنجا برگزار نکرده‌ایم، شبنم جان را بی‌نهایت دوست دارند و هواداران زیادی دارد، همه‌روزه به سایت ما چه قدر ایمیل به نام شبنم می‌رسند.
افتخار بزرگ دیگر ما برنامه امروز شبنم در تاجیکستان است، که تالار باربد پُر از تماشاچیان بود و از پذیرایی گرم هم‌وطنانش برخوردار است.”
خانم نادی همچنین گفت، که در سال 2010 برنامه‌های شبنم ثریا را در استرالیا و دوبی برگزار می‌کند، که در این زمینه ملاقاتها و صحبتهایی انجام شده است. همچنین در این برنامه‌ها مادر شبنم، خانم ثریا قاسم‌اوا نیز او را همراهی خواهد کرد.
شبنم در باره سالی، که سپری شد، چنین گفت: “راستی، سال 2009 برای من سال پرباری بود به تمام معنای این کلمه، زیرا خیلی پرکار بودم و برنامه‌های زیادی اجرا کردم در سراسر دنیا و اگر گویم، که برایم سال تقدیرسازی بود، خطا نمی‌کوم. در آخر سال می‌بینم، که نتیجه‌های خوبی به بار آورد، این هم زحمتها و همه این سفرها."
شبنم همچنین آرزو کرد، که سال نو 2010 نیز همین گونه بابرار باشد.
به گفته وی، در اوایل سال نو آلبوم جدید آهنگهایش به دست هوادارانش خواهد رسید.
شایعاتی را، که گویا شبنم برای اقامت همیشگی به آلمان می‌رود، وی رد کرد و گفت، که تنها برای کار و ضبط آلبوم و برگزاری برنامه‌های کنسرتی به اروپا و آمریکا و کانادا سفر می‌کند، امّا هرگز آرزوی از تاجیکستان رفتن را ندارد.

زیورشاه محمّد بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر