استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۲ مرداد ۳, پنجشنبه

آهنگ جدید مژده جمالزاده











From page of Facebook mozhdah jamalzadah:
I would like to thank Ryan Danielle McKinney and his team for making this video shoot such an amazing and fun experience, and thanks mom for the pics and being so patient with me, and for dressing me up in these ...unique costumes. 


از صفحه فیس بوک مژده جمالزاده:
من میخواهم سپاسگزاری کنم از( رایان دانیل مک کینی) وگروه اش برای ساخت این ویدیو کلیپ ام واقعاً تجربه خوبی بود. و همچنان از لطف مادرم برای عکس ها و لباس های من.

۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

جاوید شریف در گذشته یک معیار برای هنرمند شدن وجود داشت




 بابک : جاويد شريف كيست مختصر در مورد زندگي تان بگوئيداز آغاز تا امروز ؟
جاوید: اسم من احمد جاوید است تخلص اصلی من درانی است ، وشریف تخلص هنری من میباشد. این تخلص را به خاطریکه مامایم و استادم حبیب شریف که در قسمت موسیقی من را تشویق نموده بود و رهنمایی کرده بود از همان لحاظ من تخلص هنری خودرا  شریف گذاشتم.درشهرکابل تولدشده ام مکتب را درافغانستان تمام کرده ام وبعداً درخارج از کشور دردورشته  تحصیلات عالی خود راتمام کردم در رشته انجنیری مخابرات و رشته مدرسی در زبان روسی و فعلاً در شهر بن آلمان زندگی میکنم.
بابک: اولين آهنگ تان كدام است و اولين آهنگ خود را در همكاري با كي ساختيد تاحال چند آلبوم تصويري داريد وچند آهنگ شنيداري  و در مجموع تا حال چند آهنگ داريد ؟
جاوید: اولین آهنگی را که من در رادیو افغانستان اجرا کردم به کمک  مامایم و استادم حبیب شریف بود یکی از آهنگ های سابقه هندی بود. حدود زیادتر از بیست تا بیست پنج آهنگی تصویری دارم و زیاد تر از هفتاده وپنج تا هشتاد آهنگی صوتی یا شنیداری دارم
بابک : شما مجرد هستيد متاهل ويا نامزد و استقبال علاقه مندانت از خودت چطور است ؟
جاوید:من متاهل هستم استقبال علاقه مندان همیشه با محبت با تشویق زیاد با من بوده است که یکی از دلیل موفقیت و کامیابی من هم تشویق همیشه گی علاقه مند ان من است.
 بابک : شما اولين هنرمندني هستيد در افغانستان كه به محافل خوشي مردم چون عروسي زياد آهنگ سروده ايد وهميشه آهنگ هاي تان در محافل خوشي ورد زبان ها است چه باعث شده كه اين اهنگ هارا بسازيد؟
جاوید:چرا من آهنگ های زیاد برای محافل تهیه نموده ام چون در بسیاری از محافل ما آهنگ های نداشتیم که مطابق همان مراسم باشد مثلاً (آهنگ شام عروسی ره خواندم، آهنگ آغا داما، آهنگ شاه آمد و شاه آمد) این هنگ هارا به خاطری تهیه نموده ام که مطابقت کند با همان مراسمی که هموطنان ما دارند یعنی مراسم خوشی چون عروسی به همین دلیل این آهنگ هارا سروده ام.
بابک :هنرمند (داخلي و خارجي) مورد علاقه ات كيست و كي را الگوي رفتاريتان قرار ميدهيد؟
 جاوید :هنرمندان داخلی و خارجی ماشا الله تعداد شان زیاد است من هر هنرمندانی را که خوب میخواند آهنگشهایش را گوش میدهم وازش آموخته ام اگر قرار باشد نامشان ره بگیرم وقته زیاد را در بر میگیرد به خاطریکه تعدا شان فوق العاده زیاد است
بابک :درمورد خانواده تان بگوئيد شما يك خانواده نامدار در موسيقي افغانستان داريد مامای شما جناب حبيب شريف يكي از چهره ها شناخته شده است در قسمت موسيقي تان چه قدر باشما همكاري ميكنند؟
 جاوید: خوب در قسمت موسیقی که خانواده ما زیادی از اعضایش به موسیقی رو آورده اند استاد مامایم حبیب شریف  اولین کسی بود که در خانواده ما رو به موسیقی آورد. بعداً من و ماما های دیگر من هم در وقت و زمانش  موسیقی می نواختند بعضی آلات موسیقی راو همچنان دو پسر مامایم که پسرمامای خرد من هستند رامین جان و عمر جان شریف  آنها هم به موسیقی دسترسی دارند وهنرمندان خوبی هستند در سابق مامایم حبیب شریف زیاد همرای من کمک میکرد در اولین گام های و موقع که من تازه به موسیقی رو آورده بودم کسی که من را در این راه کمک کرد مامایم بود.
بابک :در مورد آهنگ هاي تان شعر و كمپوز آهنگ ها راكي براي شما انتخاب ميكند و شعر آهنگ های تان را بيشتر از كدام شعرا انتخاب ميكنيد؟
جاوید:کمپوز آهنگ ها در اواخر و حتی در شروع خودم کمپوز میکردم و در اواخر صد در صد آهنگ هایم را خودم کمپوز میکنم و اشعار آهنگ هارا از کتاب ها بعضی اوقات از شعرای عزیز مان مچون نسیم امیری که در آلمان زندگی میکند یا آقای یوسفی که در هلند تشریف دارند ویا بعضی دوست های دیکه که دست اندکار هستند در قسمت شعر  از آنهامیگیرم.
بابک : استفاده شما از انترنت چطور است در رابط با اين كه علاقه مندان تان با شما نزديك سازد و در صفحه فيس بوك خود چند هزار هوا دار يا فن داريد؟
جاوید: از صفحه انترنت یا صفحه فیس بوک طبیعی است که مثل همه ی مردم دنیا من استفاده میکنم همچنان پاسخ به پیام ها ویا ایمیل علاقه مندان خود را همیشه کوشش میکنم که بدهم در صورتیکه  وقت داشته باشم، همچنان فیس بوک بهترین راه ارتباطی من با علاقه مندان من است  و تعداد علاقه مندان در دو صفحه فیس بوکی که دارم در حدود پنچ هزار نفر در هر صفحه ام است
بابک :در اين روز ها كدام كار جديدي براي علاقه مندان تان روي دست داريد؟
 جاوید: بله در این روز ها من یک آهنگ جدید خود را به نام (با همی) بایکی از دوست هایم که هنرمند تازه کار است به نام احمد جاوید و هم نام من هم است در آلمان زندگی میکند ما یکجا آهنگ تهیه کردیم که ویدیوش را در تلویزیون ها شما حتمن مشاهده کرده اید و پیام این آهنگم به مردم افغانستان پیام همبستگی است کمپوز آهنگ از خودم است وشعرش از بانو نظیفه یعقوبی است .انشا الله در شروع ماه سپتامبر یک آهنگ جدید دیگر به بازار خواهد آمدو در تلویزیون ها نشر خواهد شد فعلاً این آهنگ جدیدم در رادیو وطندار نشر میشود.
بابک : درمورد اين بگوئيد تا حال در چند جشن واره اشتراك كردید و چند جايزه گرفتيد؟
جاوید:من تا حال در شش جشن واره اشتراک کرده ام که در پنج جشن واره تلویزیونی تلویزیون آریانا ویکی هم جشن واره به نام
(big apple music )  که در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا بود در آن جشن واره لقب بهترین آواز خوان افغانستان را برای من دادند.  ودر پنج جشن واره تلویزیون آریانا هم من برنده پنج جایزه شده ام  که از او جمله سال 2008 و 2012 به حیث بهترین آواز خوان سال شناخته شدم.

بابک :شما هنرمندي هستيد كه آهنگي كه ميسازيد بسيار به زودي چنگ ميزند به دل مخاطب تان مورد استقبال قرار می گیرد دليل اين مسله را در چه ميدانيد؟

جاوید : خوب اینکه چرا آهنگ من به دل شنونده من چنگ میزند امکان دارد که یکی از دلالیش این باشد که چون من شنونده خودرا احساس میکنم چون من ذوق شنونده خودرا درک میکنم و مثل اینکه یک ارتباطی روحی بین من وعلاقه مندانم وجود دارد و وقتی من از قلبش احساس کردم که چه در دل دارد و چه میخواهد کوشش میکنم همو چیزرا برایش بسازم  آنچه را که میخواهد تا مورد علاقه اش قرار گیرد. من مطمین هستم که این هم یکی از دلیل عمده است.

بابک : جاويد جان چه وقت به افغانستان باز ميگرديد براي اجراي برنامه ها براي علاقه مند خودتان؟
 جاوید:افغانستان هر وقت که خواست خداوند بود وهر وقت که امکاناتش بود واشخاصی که برنامه های کنسرتی را میگیریند و  اگر پیشنهاد شودازطرف شان انشا الله که حتماً در کدام برنامه کنسرتی در افغانستان شرکت میکنم
بابک :اگر يكي ارزيابي داشته باشيد موسيقي امروز افغانستان موثر است يا موسيقي ديروز افغانستان ديروز منظورم گذشته كدام يك بيشتر رشد داشته است؟
جاوید:ارزیابی موسیقی فعلی افغانستان با موسیقی گذشته یک اندازه مشکل است  به خاطریکه تفاوت ویا اختلافاتی و یا بعضی مسایل که فرق داشت بین همدیگر مثلاً در گذشته ها شرایط در افغانستان قسمی دیگری بوده برای موسیقی و فعلاً قسمی دیگری است مثلاً درسابق هنرمندان زیادتر میاموختند و هنرمندان مستعد تر بودند پخته تر بودند  و دلیلش این بود که میرفتند نزد استاد ها و  و به شکل حرفه یی میاموختند موسیقی را و دوماً اینکه اگر درآن زمان کسی میخواست به موسیقی رو بیاورد رسماً ازطریق رادیو تلویزیون افغانستان انتخاب میشد و در انجا استاد ها بودند کمسیون بود که کنترول میکردند .  مثلاً اگر کسی نمیتوانست  خوب بخواند و به معیار برابر نمی بود او فرد را اجازه نمیدادند. اما متاسفانه فعلاً همچو یک چیزی نیست و وجود ندارد  نه کدام کنترولی وجود دارد و نه کدام نهادی برای کنترول کردن که قضاوت کنند. حالا هرکس با  امکاناتی کمی که دارد یک آهنگ ظبط میکند یک ویدیو ره ظبط میکند  و عرضه میکند به بازار وکسی نیست که بگویید آیا این فرد خوب میخواند و یانه متاسفانه  این تفاوتی بزرگی بین موسیقی سابق و موسیقی فعلی افغانستان وجود دارد. اما یک مسله باید فراموش نکنیم که  فعلاً جوانانی که میخوانند این جوانان در شرایط که این کلان شده اند در حدود زیاد تر از سی سال جنگ بوده در افغانستان اکثریت این هنرمندان زمانیکه تولد شدن در شرایطی جنگی تولد شدن و حالا هم که موسیقی افغانستان را تا اندازه آنها پیش میبرند آفرین شان به خاطریکه  امکاناتی که درسابق در افغانستان بود فعلاً درافغانستان وجود ندارد  خوب به هر صورت ما امید وار به بهتر شدن موسیقی افغانستان هستیم. وانتظار ما از هنرمندان سابقه ی کشور این است که این جوانان تازه کار  را همیشه تشویق کنند به جای اینکه همیشه آنها ره سرکوب کنند و یا بگویند  تو بی( سر )میخوانی و بی( لی )میخوانی  ویا بگویند که هنرمندان سابق خوب بود هنرمند ان فعلی بد است . به نظرمن این درست نیست  باید هنرمندان سابق دست هنرمندان تازه را بگیرند و کمک شان کنند و رهنمای شان باشند و همچنان  نقش مسوولین  تلویزیون ها ودر کل رسانه بسیار مهم است  و میتوانند جوان های تازه کار را سمت و سو بدهند  به خاطری نقش رسانه ها مهم است که آنها برای نشر آهنگ یک معیار داشته باشند یعنی هر آهنگی را نشر نکنند و باید مسایل  بازرگانی کنار  بگذارند و کسانیکه واقعاً میتوانند بخوانند و باهم  رقابت  کنند فرصت داده شود برایشان در این صورت هم  کار خوب میشود و هم یک معیار به جود میاید.