استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

برنامه نوروزی مشترک هنرمندان تاجیک، افغان وایرانی در تاجیکستان


 

 

هنرمندان تاجیک، افغان و ایرانی
 

هنرمندان تاجیک، افغان و ایرانی یک برنامه ویژه نوروزی مشترک در تاجیکستان ضبط کرده‌اند.

این برنامه توسط شبکه تلویزیونی "نکس ۱" آلمان تهیه شده. برنامه های این شبکه بیشتر در زمینه فرهنگ و هنر و موسیقی است.

 

شبنم ثریا تا کنون در چندین شهرهای جهان برای علاقه‌مندان خود کنسرت برگزار کرده است
 

در برنامه‌ای که روز سه‌شنبه‌ ۱۲ مارس در پارک نباتات شهر دوشنبه ضبط شد، شبنم ثریا، جانی‌بیک مراد، مهری‌نگار رستم و چند نفر دیگر به نمایندگی از تاجیکستان شرکت و هنرنمایی کردند.

منصور جعفری، افشین و بیژن مرتضوی، هنرمندان فارسی‌زبان مقیم آمریکا، نیز در این برنامه مشغول ثبت آواز و موسیقی‌های خود بودند.

 

بیژن مرتضوی بار نخست است که به تاجیکستان آمده است

بیژن مرتضوی، یکی از شناخته شده ترین ویولن نوازان که همزمان ترانه‌خوانی می‌کند، می‌گوید که بار نخست است که به تاجیکستان سفر می‌کند.

او افزود: "من احساس می‌کنم که میان دوستان و نزدیکان خودم هستم. با چه شوق و ذوقی ما آمدیم به تاجیکستان عزیز، این همه مسافت را طی کردیم، تا این پیام دوستی و محبت و عشق و صفا را به دوستان هم زبان خود در سراسر عالم از این کشور نازنین برسانیم."

ولی منصور و افشین در گذشته برای اجرای برنامه‌های کنسرتی به تاجیکستان آمده بودند.

منصور می‌گوید نوروز تنها بهانه‌ای برای در کنار دوستان بودن است: "تاجیکستان برای من مثل خانه خودم است و وقتی این پیشنهاد را به من دادند که برای ثبت برنامه نوروزی به تاجیکستان بروم، با جان و دل پذیرفتم، زیرا دوستان زیادی اینجا دارم که می‌خواستم آنها را ببینم. اگر چه در این شب و روز نوروز برنامه‌های زیادی در هر کجا داریم، باز هم عشق ما به تاجیکستان و تاجیک‌های عزیز بالا گرفت و ما اینجا در جمع شما هستیم."

 

سعید رحیمی: "هدف ما این است که چندین میلیون فارسی‌زبان‌هایی که یکی بودند و با دلایل مختلف این مردمان از هم جدا شده اند، با اینگونه برنامه‌ها همه آنها را دوباره کنار هم بیاوریم."

سعید رحیمی، مسئول بخش فرهنگی کانال "نکس ۱" می‌گوید که هدف اصلی این برنامه رساندن پیام نوروزی به فارسی‌زبان‌ها بوده است.

آقای رحیمی افزود: "هدف ما این است که چندین میلیون فارسی‌زبان‌هایی که یکی بودند و با دلایل مختلف این مردمان از هم جدا شده اند، با اینگونه برنامه‌ها همه آنها را دوباره کنار هم بیاوریم."

بعد از ظهر روز سه شنبه (۱۲ مارس) بیژن مرتضوی با ارکستر تیاتر اپرا و باله به نام صدرالدین عینی چند موسیقی اجرا می‌کند.

بی بی سی

 

۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

آریانا سعید در ستاره افغان

آریانا سعید در ستاره افغان


آریانا سعید در ستاره افغان

















aryana sayeed in afghan star

۱۳۹۱ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

یکسال دوری ریانا از موسیقی پاپ


 

شیداسب کاویانی

 

ریانا خواننده پاپ تصمیم دارد که برای یک سال از دنیای موسیقی دوری کند. به گفته رایان سی‌کرست، مجری شوی تلویزیونی آمریکن آیدل؛ نزدیکان ریانا بر این باورند که او پیش از ضبط و تهیه آلبوم بعدی خود تصمیم گرفته که به مدت یک سال استراحت کند.

سی‌کرست گفت: ریانا هفت آلبوم موفق در طی هفت سال راهی بازار کرده است. او همچنین در این مدت کنسرت های متعددی در سراسر دنیا اجرا کرده است که کار طاقت فرسایی است. طبق آمار سایت دانلود و استریمینگ سپاتیفای در طول شش ماه گذشته آهنگ های ریانا بیشتر از هر خواننده زن دیگری استریم شده است، بریتنی اسپیرز و تیلور سوایفت در رده های بعدی قرار دارند.

 

جاستین بیبر
 
 
 
 

جاستین بیبر در سومین شب کنسرت خود در لندن به دلیل تنگی نفس نتوانست کنسرت خود را کامل اجرا کند.

بیبر هنگام اجرای برنامه بر روی سن، دچار تنگی نفس شد و مجبور شد که برای دریافت کمک های امدادی به پشت صحنه برود. پس از این اتفاق، مدیر او بر روی صحنه حاضر شد و از هوادارانش تقاضا کرد که صبور باشند زیرا با اینکه از بیبر درخواست شده که به بیمارستان برود ولی او بعد از پنج دقیقه بر می گردد و کنسرت را تمام می کند، اما قدرت تحرکش کمتر شده است.

بیبر بعد از بیست دقیقه بار دیگر به صحنه برگشت و با توان کمتری دو آهنگ دیگر را اجرا کرد.

تعدادی از هوارادان بیبر بعد از این اتفاق از او دلخور شدند زیرا او هفته پیش نیز در اجرای یکی دیگر از کنسرت هایش دو ساعت تاخیر داشت که خشم والدین این هواداران نوجوان را برانگیخت. بیبر پس از این اتفاقات در توییتر خود که سی و پنج میلیون نفر آن را دنبال می کنند از هوادارانش عذرخواهی کرد.

 

بونی تایلر

بونی تیلور، خواننده معروف پاپ دهه هشتاد اهل ولز قرار است تا بریتانیا را در مسابقه یورو ویژن نمایندگی کند. او با آهنگ های Heartache It's A Heartache. Total Eclipse Of The Heart and Holding Out For A Hero. در دهه هشتاد به شهرت رسید.

مسابقه یورو ویژن یکی از قدیمی ترین شوهای تلویزیونی در دنیا است که از سال ۱۹۵۶ تا امروز هر سال برگزار می شود. این مسابقه بین کشور های عضو اتحادیه اروپا انجام می شود. تخمین زده می شود که این مراسم بین صد تا ششصد میلیون بیننده در سراسر دنیا دارد.

تیلور ترانه Believe In Me ساخته Desmond Child را در این مراسم اجرا می کند. نماینده سال گذشته بریتانیا در این مسابقه Engelbert Humperdinck خواننده هفتاد و هشت ساله انگلیسی بود که در دهه شصت میلادی بسیار مشهور بود. او مقام بیست و چهارم از بیست و پنج نفر شرکت کننده در این مسابقه را کسب کرد.

 
 بی بی سی