استفاده از محتویات این وبگاه با ذکر منبع مجاز است

۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

عکس های از پنجمین جشنواره موسیقی تلویزیون آریانا درشهر آمستردام


atn award amsterdam 5th

























یاد آوری این عکس ها از صفحه شخصی فیس بوک شکیب جان عثمانی هنرمند موفق افغانستان گرفته شده است با سپاس از شکیب عثمانی
















۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

انجلینا جولی ستاره ی شناخته شده ی هالیوود به افغانستان آمد واز پول شخصی خود سنگ تهداب یک مکتب را برای دختران افغان گذاشت.





آنجلینا جولی ستاره ی شناخته شده سینمای هالیوود است که در جهان از شهرت خاصی بر خوردار است
انجلینا جولی ستارۀ شناخته شدۀ هالیوود و سفیر حسن نیت سازمان ملل در امور پناهجویان در دیدارش از افغانستان خواهان تمرکز بیشتر بر وضعیت افغان هایی است که به کشور شان برگشته اند।

وی در یک سفر دو روزه به کابل، از آن چه که نبود سهولت های لازم برای این بازگشت کننده گان می گوید ابراز نگرانی می کند. این ستارۀ هالیوود در پایان سفرش به افغانستان به روز چهارشنبه بر تلاش هرچه بیشتر برای دورساختن چالش های فراراه برگشت کننده گان افغان تأکید ورزید.
انجلینا جولی گفت: « تمرکز بر وضعیت بازگشت کننده گان از همین اکنون باید آغاز شود و این تنها به معنای ساختن یک سرپناه نیست؛ بل باید مطمین شد که آب در دسترس است؛ فرصت های کاری وجود دارند؛ مکتب ها به روی کودکان بازاستند و نیز خدمات بهداشتی عرضه می شوند.»
خانم جولی از یکی از روستاهای شمال کابل که درمیان بیش از۲۵۰۰ خانوادۀ این روستا بیشترشان افغان هایی استند که در سال های اخیر از کشورهای همسایه برگشته اند دیدار کرد.
قراراست شماری از دختران درمکتبی آموزش ببینند که کار ساختمان آن با کمک مالی انجلینا جولی در روستایی که وی از آن دیدار کرده است آموزش ببینند.
انجلینا جولی گفت: « من از امریکا آمده ام و این دومین سفرمن به افغانستان است و من فکر می کنم این جا مکان بسیار ویژه یی است. می خواهم بازهم به این جا بیایم.»
در ۸ سال پسین بیش از پنج میلیون و پنج صد هزار افغان از ایران و پاکستان به کشور برگشته اند

برگرفته از طلوع نیوز